Pràctiques formatives
Assoliment competències bàsiques de l’ESO
Per tal d’afavorir processos d’ensenyament-aprenentatge que facilitin l’assoliment de les competències bàsiques de l’ESO des d’una perspectiva pràctica i vivencial, incorporem a la nostra proposta educativa una sèrie de tallers professionalitzadors que permeten a l’alumnat aprendre «fent».
Mitjançant els tallers de Soldadura, Forja, Fusteria Metàl·lica, Horta Ecològica, Fusteria i Cuina incorporen competències tècniques associades als diferents oficis, a la vegada que descobreixen interessos, motivacions i habilitats pròpies que moltes vegades desconeixen.
Tallers de Soldadura, Forja, Fusteria Metàl·lica, Horta Ecològica, Fusteria i Cuina.
Per tal d’afavorir processos d’ensenyament-aprenentatge que facilitin l’assoliment de les competències bàsiques de l’ESO des d’una perspectiva pràctica i vivencial, incorporem a la nostra proposta educativa una sèrie de tallers professionalitzadors que permeten a l’alumnat aprendre fent. Aquesta metodologia activa parteix del convenciment que molts joves aprenen millor quan poden connectar els continguts curriculars amb experiències reals, útils i aplicades al seu dia a dia.
Els nostres tallers —de Soldadura, Forja, Fusteria Metàl·lica, Horta Ecològica, Fusteria i Cuina— ofereixen un espai d’experimentació i descobriment on l’alumnat pot desenvolupar competències tècniques pròpies de diferents oficis, alhora que reforcen habilitats bàsiques com la responsabilitat, el treball en equip, la constància i la resolució de problemes. A través d’aquests aprenentatges, sovint més significatius per a l’alumnat, es genera una nova motivació que els connecta de nou amb el sentit de l’escolarització.
A més, aquests espais permeten als i les joves descobrir interessos, capacitats i motivacions que moltes vegades desconeixien, obrint la porta a futures vocacions professionals o itineraris formatius més orientats cap a l’àmbit pràctic. El treball a taller es combina amb reflexions sobre la pròpia experiència, i s’insereix dins d’un projecte pedagògic global que aposta per una educació connectada amb la realitat, transformadora i centrada en les potencialitats de cada persona.
